Promocija sedme po redu kuharice „Babičini kolači” i prezentacija mobilne aplikacije „Gastro Zagorje”

Vrijednosti tradicije i njena očuvanja kroz različite aktivnosti – od mjera ruralnog razvoja, potpore i poticaje, pa do niza raznovrsnih promotivnih programa – donose mjerljive rezultate, napomenula je Ana Pavić, voditeljica županijskih projekata „Gastro Zagorje” „Babičini kolači”. Među ove aktivnosti spada i jedinstvena manifestacija u Hrvatskoj – natjecanje zagorskih baka u pripremi autohtonih slastica prema receptima koje su naslijedile od svojih majki, baka i prabaka – „Babičini kolači”. Jučer je ujedno  promovirana ovogodišnja, sedma po redu kuharica  s receptima  ovogodišnjih natjecateljica, na koju se osvrnuo i predsjednik žirija ove manifestacije Slavko Večerić, ujedno i član Hrvatskog kulinarskog saveza. Čuvanje starih recepata, profesionalni pristup manifestaciji i vraćanje iz zaborava gastronomskih delicija, ali i tradicionalnih vrijednosti osnovne su odrednice „Babičinih kolača”, uz podsjetnik na web stranicu ove manifestacije – http://www.babicinikolaci.com.hr/ .

Uvijek inspirativna, a istodobno vezana uz upotrebu tradicionalnih namirnica, zagorska je kuhinja uz vrhunska vina koja ovo podneblje nudi svrstala Zagorje u sam vrh hrvatske ponude. Da bi gostima podaci bili što dostupniji, Krapinsko–zagorska županija je odlučila gastro vodič ponuditi kao mobilnu aplikaciju, a jučerašnja je konferencija bila prigoda da se prisutni detaljno upoznaju sa značajkama ove brze i informativne usluge. Predstavljajući aplikaciju, Rikard Micek, direktor  tvrtke „Metro m.k.” koja ju je izradila, skrenuo je pozornost na činjenicu da je u prošloj godini prodaja pametnih telefona i tableta povećana za čak 71%, a sve procjene govore o daljnjem rastu u idućim godinama. Mobilne su aplikacije alat koji brže radi i pristupa podacima, bez ili sa internetskom vezom te značajno  promiču vidljivost branda. Trendovi koji danas postoje u turizmu pokazuju da 64 posto turista traži podatke upravo o restoranima, od čega se 94 posto odnosi na lokalne informacije. Mobilna aplikacija „Gastro Zagorje” podržava iOs i Androide, odnosno pametne telefone i tablete. Aplikacija detektira trenutnu geolokaciju korisnika i ujedno ga usmjerava na ostalu ponudu u okruženju, daje prikaz na karti, recepte, galerije fotografija, kontakte objekata, ponudu i cijene te omogućava komunikaciju telefonom ili mailom. Dodatna je vrijednost ove aplikacije vrlo detaljna navigacija, poput GPS uređaja, a osim odlične tražilice korisnicima nudi i brojne informacije o događanjima u okruženju. Ono što slijedi jest promocija aplikacije kroz različite medije, online oglašavanje, korištenje QR kodova i ostalo.

„GASTRONOMIJA JE JEDNA OD BITNIH OKOSNICA TURIZMA”

„Čestitam vam na ovom projektu, kao i na činjenici da ste prepoznali gastronomiju kao jednu od važnih okosnica našeg turizma” – naglasio je ministar turizma Darko Lorencin, dodajući kako je upravo gastronomija temelj oko kojeg se gradi daljnja ponuda. Današnji turisti imaju svoje želje i očekivanja – traže se kvaliteta proizvoda i usluga, vrijednost za novac, autohtona i zdrava prehrana te je općenito snažno prisutan trend povratka izvornim navikama. „Zagorska kuhinja ima i niz drugih pozitivnih aspekata, ona je kvalitetna baza za nova kretanja” je ministar Lorencin te naglasio kako je Zagorje važna gastro destinacija, poželjevši Krapinsko–zagorskoj županiji da nastavi ovim tempom, jer je svojim dosadašnjim aktivnostima pokazala da razumije i prati trendove u turizmu – uvoditi nove usluge i ponudu, promovirati destinaciju na adekvatan i efikasan način, imajući u vidu činjenicu da 50% gostiju svoje odluke o turističkom dolasku donosi uz pomoć informacija koje pruža Internet.